Այսօր բիզնեսների առաջնայնություններից է ոչ միայն նոր հաճախորդների ներգրավումը, այլ նաև առկա հաճախորդների պահպանումը, ինչպես նաև նրանց հետ գրագետ փոխհարաբերությունների հաստատումը: Փորձը ցույց է տալիս, որ առկա հաճախորդների մոտ 50%-ը բիզնեսի համար դառնում են ոչ եկամտաբեր բացառապես նրանց նկատմամբ տարվող ոչ արդյունավետ փոխհարաբերությունների պատճառով:
Ժամանակի հետ կազմակերպություններն ընդունեցին, որ հաճախորդները տարբեր են և չի կարելի բոլորին նույն կերպ վերաբերվել: Կարևոր նշանակություն ստացավ հեռանկարային հաճախորդների բնութագրերի իդենտիֆիկացումը, որոնց պահպանման համար մեծ ջանքեր էին տարվում: Մյուս կողմից նախ անհրաժեշտ է խմբավորել պոտենցիալ և առկա հաճախորդներին տարբեր հայտանիշներով (սեռ, տարիք, ընտանեկան կարգավիճակ և այլն), ապա այդ հայտանիշներով ֆիլտրված և խմբավորված գնորդներին իրենց հատուկ թիրախային առաջարկություններ ներկայացնել:
Հաճախորդների այդ խմբերն իրենից ներկայացնում են շուկայի սեգմենտներ, կլաստերներ, որոնցից յուրաքանչյուրում հաճախորդները դասակարգվում են ըստ համանման բնութագրիչների և մարքեթինգային միջոցառումների նկատմամբ միևնույն արձագանքով: Համապատասխանաբար՝ հաճախորդների սեգմենտավորումն ենթադրում է վերջիններիս հետ աշխատանքի հատուկ ռազմավարություն, որը դիտարկում է տարբեր սեգմենտների առանձնահատուկ պահանջները՝ կապված արտադրվող ապրանքի, վաճառքի մեթոդի և ձևի ընտրության, գովազդի, փաթեթավորման և այլ գործոնների հետ:
Ֆիզիկական անձանց կարելի է դասակարգել ըստ հետևյալ բնութագրերի՝
- Աշխարհագրական (երկիր, մարզ, քաղաք/գյուղ, համայնք)
- Դեմոգրաֆիական (տարիք, սեռ, ընտանեկան կարգավիճակ, կրոն, ազգություն)
- Սոցիալ-տնտեսական (եկամտի չափ, սոցիալական կարգ, զբաղվածության տեսակ, կրթության մակարդակ)
- Վարքագծային (նախընտրելի գնումները, արձագանքը մարքեթինգային միջոցառումներին, ապրանքի օգտագործման բնույթ) և այլն:
Իրավաբանական անձանց դեպքում, երբ խոսքը գնում է B2B վաճառքների մասին, հաճախորդներին կարելի է սեգմենտավորել ըստ հետևյալ բնութագրերի՝
- Կազմակերպության գործունեության տեսակ, ոլորտ
- Բիզնեսի չափը, վաճառքի ծավալը (փոքր, մեծ, միջին)
- Գործունեության շուկայի տեսակը (B2B, B2C, մանրածախ, մեծածախ)
- Ապրանքային տեսականի, սեզոնայնություն
- Գործունեության աշխարհագրություն (տեղական, համազգային, միջազգային)
- Մասնաճյուղերի առկայություն
- Տեխնոլոգիական հագեցվածության և ավտոմատացման մակարդակ (բարձր, միջին, ցածր, բացակայում է)
- Աշխատակազմի որակավորման մակարդակ (բանվորական, գրասենյակային, ղեկավար անձնակազմ, առկա մասնագիտությունների տեսականի)
- Որոշումների կայացում (բարձր ղեկավարություն, միջին օղակի ղեկավարներ, այլ աշխատակիցներ)
- Աշխատակիցների քանակը
- Ընտրություն կատարելու չափորոշիչ (որակ, գին, սպասարկում, երաշխիք, կարծիք)
- Փոխհարաբերությունների տեսակ (նոր, նախկին գնորդ, պոտենցիալ հաճախորդ):
Հաճախորդների սեգմենտավորման կարևորությունն առավելագույնս զգացվում է այն շուկաներում, որտեղ բարձր է մրցակցությունը, քանի որ այն, հաճախորդների նկատմամբ տարվող աշխատանքների արդյունավետությունը բարձրացնելով, մեծացնում է ցանկալի արդյունքին հասնելու հավանականությունը: Սեգմենտավորումն օգնում է գտնել կոմերցիոն միջոցառումների ուժեղ և թույլ կողմերը, ավելի իրատեսական նպատակներ սահմանել և հստակ կանխատեսումներ անել հետագա ճիշտ մարքեթինգային ռազմավարության մշակման համար:
Հաճախորդների սեգմենտավորումը լայնորեն օգտագործվում է CRM տեխնոլոգիաներում և ծրագրային ապահովման մեջ, որոնք հնարավորություն են տալիս ինչպես խմբավորել հաճախորդների ամենատարբեր ցուցանիշներ, այնպես էլ՝ ստանալ կամ ֆիլտրել սեգմենտներ, կլաստերներ, խմբեր և իրականացնել համապատասխան մարքեթինգային միջոցառումներ, որոնք թույլ կտան հրանոթը փոխարինել դիպուկային զենքով՝ տնտեսելով ֆինանասական միջոցներ և ռեսուրսներ:
Ավելին կարող եք կարդալ՝
Business management automation softwares
- Dental clinic
- MER Pharmacy
- Restaurant MS
- Time Tracker
- Mobile commerce system
- Paying customers with JivoChat