Բիզնես պրոցեսների վերակառուցում՝ ռեինժեներինգ
Մեծացող մրցակցությունը, անընդհատ արագացող տեխնոլոգիական զարգացումները, հաճախորդների՝ անընդհատ փոփոխվող կարիքները, օրենսդրական փոփոխությունները, ճգնաժամերը ստիպում են ձեռնարկություններին փնտրել բիզնեսի կառավարման ավելի ճկուն ձևեր, որոնք կապահովեն պրոդուկտների և սպասարկման բարձր որակ և մրցակցային առավելություն: Այդ փոփոխությունները հանգեցնում են ձեռնարկության արտաքին և ներքին միջավայրի փոփոխության, որն իր հերթին առաջացնում է բիզնես պրոցեսների վերակառուցում իրականացնելու պահանջ:
Բիզնես պրոցեսների վերակառուցման գործընթացը բավականին ռիսկային գործառույթ է. այն կարող է իրականացվել ձեռնարկությունում միայն վերից վար՝ ղեկավարից իրականցնողին՝ հատուկ այդ նպատակով ստեղծված կանոնակարգով: Փորձագիտական գնահատականներով՝ բիզնես պրոցեսների 50%-ից ավելիի վերակառուցման նախագծերը ձախողվում են:
Բիզնես պրոցեսների վերակառուցման հիմնական սկզբունքները հետեւյալն են.
- Մի քանի աշխատանք միավորում են մեկում
- Կատարողները որոշումներ են ընդունում ինքնուրույն
- Պրոցեսում առկա աշխատանքները պետք է կատարվեն բնական հերթականությամբ
- Աշխատանքները պետք է կատարվեն այնտեղ, որտեղ նպատակահարմար է
- Պրոցեսները պետք է ունենան կատարման մի քանի տարբերակ
- Անհրաժեշտ է նվազեցնել պրոցեսի մուտքերի քանակը
- Պետք է փոքրացնել պրոցեսում առկա համաձայնեցումների ծավալները
- Պատասխանատու մենեջերը պետք է լինի պրոցեսի միակ ղեկավարը
Բիզնես պրոցեսների վերակառուցման նախագիծը պետք է լինի հետևյալ փուլերով՝
- Առկա բիզնես պրոցեսների վերլուծություն, անալիզ և մոդելավորում
- Վերաիմաստավորում և նոր բիզնես գործընթացների մոդելավորում
- Նոր բիզնես պրոցեսների ներդրում
Բիզնես պրոցեսների վերակառուցումից կստացվեն հետևյալ արդյունքները՝
- Ստորաբաժանումների ֆունկցիոնալ կառուցվածքից անցում պրոցեսայինի
- Իրականացնողի աշխատանքի հարստացում, որը բերում է հավելյալ մոտիվացիայի
- Փոխվում է արդյունավետության գնահատման և աշխատավարձի հաշվարկի մեթոդը
- Իրականացնողի նպատակը դառնում է ոչ թե ղեկավարի, այլ հաճախորդի կարիքի բավարարումը
- Ձեռնարկության կառուցվածքը դառնում է ավելի հորիզոնական, ավելի հարթ: